bodymap

Kinderen bewegen vandaag de dag steeds minder vaak spontaan. Daardoor kunnen ze een neurologische en motorische achterstand oplopen: ze kruipen later, hebben problemen met hun fijne motoriek, kunnen niet lang aan een taak werken, zijn snel afgeleid...

Schrijven, lezen, rekenen, kunnen stilzitten en een goede concentratie vragen om een goede rijping van het zenuwstelsel. Die rijping van het zenuwstelsel gebeurt helaas niet vanzelf. Kinderen moeten hiervoor in de echte driedimensionale wereld heel wat bewegingservaringen opdoen.

Jonge kinderen structureel voldoende laten bewegen, kan leermoeilijkheden op de basisschool vermijden. Kinderen die hun lichaam beter onder controle hebben, krijgen minder gedrags- en leeruitdagingen op hun pad. Bodymap is een methode die daarbij helpt.

Voor elke fase waarin een kind zich bevindt worden talloze oefeningen aangeboden, waarbij de neurologische en motorische ontwikkeling gestimuleerd wordt.

Bodymap is een bewegingsprogramma, waarmee professionals en ouders direct aan de slag kunnen.

Onze lln. van de gele, rode en groene cluster en de 2 jongste type-9 klassen krijgen wekelijks 25' Bodymap in de turnzaal. Per dag doen de lln. in de klas ook een aantal bodymapoefeningen als bewegingstussendoortje. 

Bewegen=plezier. Via leuke opdrachten, spelvormen trainen wij de verschillende vaatjes (zie hieronder) van het menselijk lichaam. De vaatjes die ons tot goed bewegen, leren, lezen, schrijven, enz...kunnen brengen. 

Hebt u hierover vragen, eventueel specifiek over/voor uw kind aarzel niet om ons te contacteren. 

Het Bodymapteam. 

bodymap

De groene onderste vaatjes zijn de reflexen die we als baby doorlopen. We zien dikwijls om diverse redenen dat die vaatjes niet vol zijn. Vaatjes moeten vol zijn om ons optimaal te ontwikkelen en tot een positief resultaat te komen.